Friday, August 13, 2010

ALATAN-ALATAN PERKHEMAHAN

JUMAAT (13 OGOS 2010)

lalala.....hari ni perjumpaan di kolam renang.....dah tak sesat dah..hehe....Selepas ambil kedatangan, Encik suruh keluarkan salah satu barang perkhemahan......nak tahu ape aku bawak???ni dia:-



Pisau la yang aku bawak..tapi bukan macam dalam gambar ni..aku pisau biasa je.....hehe.....kawan2 aku yang lain macam2 die bawak.....ada yang bawak lampu suluh, mancis, tali, peti keselamatan dan sebagainya...kemudian encik menerangkan peralatan-peralatan perkhemahan kepada kami....

Antaranya ialah:
  • Khemah

  • Beg tidur (Sleeping bag)
  • Rucksacks-untuk mengisikan barang2 yang perlu dibawa


  • Dry bag- Boleh mengisi barang dan mengelakkan barang basah
  • First Aid (peti kecemasan)

  • Lampu suluh
  • Tali - untuk mengikat sesuatu atau membuat ampaian

  • Pisau pelbagai

Selepas itu encik menunjukkan antara demo memasak ketika camping,iaitu seperi gambar di bawah:-


huhu..tak cukup utk aku kalau makanan macam tu....hehe...selepas itu menunjukkan demo pemakaian rusksacks:-

Selain itu, encik ada jugak merangkan peralatan-peralatan lain seperti helmet, bekas utk memasak, dan sebagainya....






Kelas hari ni happening jugak sebab mengenali barang2 atau peralatan2 camping...buat menambah ilmu pengetahuan....-SEKIAN-


2 comments: